علت عفونت جنین

علت عفونت جنین

علت عفونت جنین

علت عفونت جنین چیست ؟ عفونت چه خطری برای جنین دارد ؟ سلامتی کودکان امری مهم است که لازم است والدین قبل و بعد از تولد نوزاد به آن توجه کافی داشته باشند . دکتر فرجی متخصص اطفال خوب در شمال تهران در این مقاله به بررسی عفونت جنین ،عفونت های زودرس و یا تاخیری در نوزادان می پردازند . اگر شما هم باردار هستید و یا نوزاد دارید توصیه می شود مقاله زیر را مطالعه کنید .
عوامل متعددی جنین را درون رحم ،طی زایمان و در مرحله پست – پارتوم آلوده می کنند . عفونت های فراجفتی داخل رحمی که برای جنین و یا نوزاد حائز اهمیت هستند شاملند بر :
سفلیس ،سرخچه ،CMV، واریسلا ،پاروویروس B 19 و توکسوپلاسموز . البته HSV، HIV، HBV، HCV و TB هر یک می تواند سبب عفونت فراجفتی گردند ، گرچه شایع ترین شیوه انتقال این عوامل در طی زایمان و تولد نوزاد یعنی زمان عبور از کانال آلوده زایمانی یا پس از زایمان در اثر تماس با مادر آلوده یا مصرف ،شیر آلوده مادر (HIV) می باشد .
هر میکروبی که ساکن دستگاه ادراری تناسلی یا بخش تحتانی گوارش باشد نیز می تواند ، سبب بروز عفونت در کودکان شناخته شود .

علت عفونت جنین
علت عفونت جنین

عفونت های زودرس و تاخیری نوزادان

عفونت های زودرس و تاخیری بر اساس سن ابتلا نوزاد طبقه بندی می شوند . هر چند که این عفونت ها طبق تعریف بر اساس بروز عفونت قبل و بعد از هفته اول حیات تفکیک شده اند ، اما بهتر است که این دو را بر اساس پاتوژنز پری – پارتوم تفکیک نمود . عفونت های زودرس قبل یا در طی زایمان ایجاد می شود و عفونت های تاخیری پس از زایمان در بیمارستان یا در جامعه گرفته می شود . سن شروع بیماری به زمان تماس و ویرولانس عامل عفونی بستگی دارد . عفونت های تاخیری خیلی دیر رس به خصوص در نوزادان پره ترم VNBW یا نوزادان ترم که نیازمند بستری طولانی در NICU هستند ، دیده می شود .

دکتر فرجی متخصص اطفال از تخصص و تجربه کافی بر خوردار هستند . شما می توانید برای تماس با دکتر فرجی بهترین متخصص اطفال با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :
3 – 02 54 61 22 [021]

عفونت های بیمارستانی

عفونت های بیمارستانی عامل موربیدیتی قابل توجه و مورتالیتی تاخیری در نوزادان بستری در بیمارستان هستند . عفونت بیمارستانی طبق تعریف بسیاری از متخصصین اطفال ،پس از روز سوم ایجاد شده و به طور مستقیم از دستگاه تناسلی مادر منتقل نمی شود . عفونت در کودکان که با عبور از کانال زایمان و نیز عفونت هایی که با عبور از کانال زایمان و نیز عفونت هایی که در اثر تماس با منابع اگزوژن در محیط مراقبت های بیمارستانی ایجاد می شود .
تقریبا یک چهارم نوزادان VLBW دچار عفونت بیمارستانی می شوند . با کاهش سن بارداری و وزن تولد ،میزان شیوع عفونت افزایش می یابد . به علت تفاوت های فراوانی که در بررسی تشخیصی نوزادان مشکوک به سپسیس ، در رابطه با نمونه گرفتن از مایع نخاعی وجود دارد تعیین میزان مننژیت تاخیری بسیار مشکل تر است .
ویروس ها شامل RSV، واریسلا ،آنفلوانزا ، روتاویروس و انتر ویروس نیز سبب عفونت های بیمارستانی در NICU می شوند . منشا عفونت پس از ترخیص نوزاد از بخش نوزادان سالم ، معمولا از اجتماع می باشد و نظیر سایر عفونت های اجتماعی در نوزادان و کودکان ،به جز ایمنی حاصله از آنتی بادی های مادری ، اهمیت اپیدمیولوژیک یکسانی دارند .

با تشکر مدیریت سایت دکتر فرجی متخصص اطفال

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *