علت بد نفس کشیدن نوزاد

علت بد نفس کشیدن نوزاد

علت بد نفس کشیدن نوزاد

تنفس تند نوزاد و یا بد نفس کشیدن نوزاد می تواند  ناشی از عوامل مختلفی باشد.  توجه به روند طبیعی  تنفس در کودک امری مهم است که لازم  است والدین به آن توجه داشته باشند ، گاهی ممکن است  آسم کودکان  سبب بروز این اختلالات گردد   که در صورت عدم توجه می تواند عواقب خطرناکی  برای کودک به همراه داشته باشد . لازم است با مشاهده کوچکترین اختلال  به متخصص اطفال مراجعه کنید .  گاهی والدین  از  تنفس تند نوزاد ، تعداد تنفس نوزاد  و یا دلایل بد نفس کشیدن نوزاد از دکتر فرجی  یکی از بهترین متخصصین اطفال در شمال تهران  سوال می پرسند .  در ادامه به بررسی  دلایل و راهکار های درمانی مشکلات تنفسی کودکان می پردازیم .

علت بد نفس کشیدن نوزاد
علت بد نفس کشیدن نوزاد

طی خواب  در اولین  ماه های تولد ، نوزادان نرمال  فول ترم  دارای تنفس های  منظم با وقفه  های کوتاه  مدت هستند .  این الگوی تنفس  پریودیک ، که  از ریتم  منظم  به دوره های  کوتاه سیکلیک  با آپنه  متناوب  تغییر می کند ، در نوزادان  پره ماچور شایع  تر است  که حتی  ممکن است  وقفه های  آپنه به مدت  5 تا 10  ثانیه  و سپس  دوره ای  از تنفس  سریع  به مدت 10 تا 15  ثانیه  داشته باشند . به ندرت  ممکن است  این حملات  به طور همزمان  دچار تغییر رنگ  و ضربان  قلب شده  و اغلب نیز  بدون علت  واضحی ، متوقف می شود .

آپنه در کودکان

آپنه یکی از مشکلات  شایع در نوزادان  پره ترم بوده  و می تواند  ناشی از  پره ماچوریتی  یا ناخوشی  همراه باشد .  آپنه  در نوزاد ترم ، همیشه  یک یافته  خطیر بوده  و نیاز به  بررسی فوری دارد . تنفس  پریودیک  را باید  از آپنه  طولانی  افتراق داد ، زیرا  مورد  اخیر می تواند  به علت  ناخوشی های  وخیم باشد . آپنه از ویژگی های  بسیاری از  بیماری های اولیه  است که در نوزادان  دیده می شود . این اختلالات  با مهار  مستقیم مرکز  کنترل تنفس  در CNS  ( مننژیت ، دارو ها ، خونریزی ها ،تشنج در کودکان )  اختلال در  اکسیژناسیون  یا نقائص  تهویه  سبب آپنه  می شوند .

دکتر فرجی متخصص اطفال خوب در شمال تهران هستند . شما می توانید برای تماس با دکتر فرجی بهترین متخصص اطفال با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :
3 – 02 54 61 22 [021]

درمان مشکلات تنفسی در کودکان

نوزادان در معرض  خطر آپنه  را باید  تحت مراقبت  قلبی  تنفسی قرار داد . تحریک لمسی ملایم  برای حملات خفیف  و متناوب ، اغلب  کفایت می کند . شروع  آپنه در نوزاد  پره ماچوری  که قبلا  سالم بوده ، پس از  هفته دوم  تولد  و یا  در نوزاد ترم در هر زمانی ، پدیده  بحرانی است  که نیاز  به بررسی فوری  دارد .

آپنه و سندروم  مرگ ناگهانی  نوزاد

هر چند  که نوزادان پره ترم  در معرض  خطر زیاد SIDS هستند  ولی آپنه پره ماچوریتی  عامل  خطری برای  SIDS  نیست .  شواهد  اپیدمیولوژیک  مبنی  بر اینکه  خواباندن  نوزاد  به پشت ، سبب کاهش  بیش از  50 درصد  در مرگ  ناشی  از SIDS  می شود ، بیانگر آن است  که وضعیت نوزاد  و نه  پره ماچوریتی ، علت SIDS  بوده است . ممانعت  از تماس  با دود سیگار  و اجتناب از  گرم کردن مفرط نیز در پیشگیری  از SIDS اهمیت دارد  .

با تشکر مدیریت سایت دکتر فرجی متخصص اطفال

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *