واکسن آنفولانزا فرانسوی چهار ظرفیتی

وقتی به فصل سرما نزدیک می شویم آمادگی مقابله با سرما از هر لحاظ برایمان مهم می شود . به دنبال پوشش گرم بودن و محل سکونت را برای مقابله با سرما تجهیز کردن جزو مواردی است که همه با شروع سرما به دنبال آن هستند . یکی از مواردی که با شروع سرما همه را نگران می کند بیماری های مخصوص این فصل است . آنفولانزا نام آشنایی که با وجود اینکه عموما کم خطر هستند اما خانواده ها از آن فراری هستند .

واکسن آنفولانزاآنفولانزا

بیماری آنفولانزا نوعی بیماری ویروسی واگیردار است که روی پرندگان و پستانداران تاثیر می گذارد . انسانها نیز به عنوان یک پستاندار از ویروس آنفولانزا در امان نیستند و امکان ابتلا در آن ها وجود دارد . این بیماری باعث عفونت های تنفسی و تب و ضعف بدن می شود . آنفولانزا سه نوع A , B , C وجود دارد و در بین کودکان می تواند باعث ایجاد سینه پهلو شود .

علائم انفولانزا

آنفولانزا شبیه سرماخوردگی است و علائم آن نیز مانند همین بیماری است که از شایع ترین آن عبارتند از تب ، سرفه های خشک ، اسهال ، آبریزش بینی ، گلو درد ، بیحالی و درد عضلات . البته ممکن است همه این علائم ها به طور همزمان خود را نشان ندهند و تنها بخشی از آن در بیمار مشاهده شود .

پیشگیری از آنفولانزا در کودکان

درمان برای این گونه از بیماری ها تنها در مدت زمانی رخ می دهد که دوره نقاهت آن به پایان برسد . به این خاطر بهترین راه برای والدین پیشگیری است تا کودکان خود را در امان نگه دارند. در ادامه به برخی از این پیشگیری ها می پردازیم .

• از تماس با افرادی که ویروس آنفولانزا دارند دوری شود تا دوره نقاهت خود را طی کنند .
  • رعایت بهداشت و شستشوی دست ها
  • استفاده از ویتامین ها به خصوص ویتامین C
  • استفاده از واکسن آنفولانزا

واکسن آنفولانزا

تزریق این نوع واکسن ها چند سالی است که نتیجه بخش بوده و والدین با شروع سرما به دنبال تزریق این واکسن ها هستند . واکسن آنفولانزا هر ساله با آغاز فصل پاییز با مدیریت وزارت بهداشت انجام می شود . در حال حاضر بعد از واکسن سه ظرفیتی که تزریق می شد هم اکنون واکسن چهار ظرفیتی آن نیز موجود است و می تواند 4 نوع ویروس حاد آنفولانزا را پوشش دهد . تزریق واکسن باعث می شود پیشگیری لازم در مقابل ابتلا به بیماری انجام شود . لازم به ذکر است در مطب دکتر علی فرجی از نوع واکسن آنفولانزا فرانسوی چهارظرفیتی موجود بوده که آماده تزریق است .

فلج اطفال کودکان

همچنین باید یادآوری شود واکسن آنفولانزا به گونه ای است که نمی تواند آن را برای سال بعد ذخیره نمود پس دقت نمایید در اماکن معتبر و قابل اعتماد این تزریق را انجام دهید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید . دانشتن انقضا در اثر بخشی این واکسن تاثیر دارد و باید مورد توجه قرار گیرد .