متخصص اطفال خوب در تهران

امروزه یافتن پزشک مناسب در هر زمینه ای مشکل شده است . حال اگر متوجه بیماری در فرزند دلبندتان شده باشید با حساسیت بیشتری به دنبال بهترین ها خواهید بود. نوزادان و کودکان به خاطر ناتوان بودن و ضعیف بودنشان بیشتر در معرض خطرهای مختلف هستند و در صورت بیمار شدن باید در کوتاه ترین زمان ، بهترین روش های درمانی برای آن ها انجام شود تا اختلالی در رشدشان ایجاد نشود .

متخصص اطفال ، شاخه ای از پزشکی است که در زمینه پزشکی اهمیت زیادی دارد چون علاوه بر کودک ، اعضای خانواده و گاها اجتماع را تحت تاثیر قرار می دهد . این تخصص به برطرف کردن بیماری های حوزه نوزادان ، اطفال و کودکان می پردازد . همه نوزادان بعد از تولد باید از نظر سلامت جسمی و ذهنی مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت وجود مشکل ، اقدامات درمان انجام شود .

ویژگی متخصص اطفال خوب

مراحل رشد و سلامتی کودکان باید توسط متخصص اطفال خوب معاینه و دنبال شود . دکتر علی فرجی متخصص اطفال تاکید دارند مراجعه منظم والدین در سال های ابتدایی کودک بسیار اهمیت دارد . از آنجایی که این قشر جامعه از نظر جسمی نسبت به بزرگسالان توانایی کمتری دارند ، نیازمند دقت بیشتری در انتخاب بهترین متخصص اطفال می باشد .

البته در گذشته برای درمان بیماری های کودکان نیز به پزشک بزرگسالان مراجعه می شد و تخصص پزشکی متفاوتی وجود نداشت اما با توجه به پیشرفت روز افزون علم و مطالعات جدید پزشکی در حوزه های مختلف بیماری ، تخصص مخصوص کودکان وجود دارد . این عامل باعث شده نتیجه بهتر و مطلوب تری حاصل شود ، چرا که به صورت تخصصی یک بیماری مورد بررسی قرار می گیرد .

متخصص اطفال خوب در تهرانتشخیص نشانه بیماری در کودکان

نشانه های بیماری به عنوان اولین مرحله از وجود بیماری نظر والدین را به خود جلب می کند . از دغدغه های اصلی و نگرانی والدین ، حفظ سلامتی کودکانشان است . شاید علت اصلی ناتوان بودن کودک ، بیان درد و علائم بیماری باشد و این خود مراقبت دو چندانی را می طلبد تا والدین ، خود متوجه تغییر وضعیت در کودکان شوند . دکتر علی فرجی متخصص اطفال توصیه می کند باید به علائم رفتاری کودکتان دقت نمایید چرا که کودکان در حین رشد سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و زودتر به بیماری مبتلا می شوند و چون کودک درکی از بیماری ندارد در نتیجه امکان تشخیص دیر هنگام وجود خواهد داشت .

بهتر است پدرها و مادرها با نشانه های بیماری در بدن کودک خود آشنا باشند تا متوجه شوند چه موقع نیاز است به پزشک مراجعه نمایند .

انواع نشانه های بیماری در کودکان

دکتر علی فرجی متخصص اطفال در این زمینه ذکر می کنند کودکان برای ابتلا به بیماری نشانه های کلی و مشابهی دارند که لازم است والدین بعد از مشاهده آن ها ، در اولین فرصت به متخصص اطفال مراجعه نمایند . مانند :

• تنگی تنفس در کودکان
  • تب شدید در کودکان
  • درد شکم به مدت طولانی
  • خستگی مفرط و مداوم
  • تشنگی شدید
  • استفراغ مداوم
  • التهاب صورت
  • کهیر و جوش بدن
  • گریه بیش از حد نوزادان

این موارد از شایع ترین علائم بیماری در کودکان و نوزادان است که باید به متخصص کودکان مراجعه شود . لازم به ذکر است زمان برای درمان بیماری کودکان اهمیت بالایی دارد و وجود بیماری در بدن کودکان خطرهای جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت .

چه موقع به متخصص اطفال مراجعه کنیم؟

والدین به دلایل مختلف ممکن است لازم بدانند فرندشان را نزد متخصص ببرند تا معاینه شود اما دلایل مهمی که شامل آن می شود و باید جدی گرفته شود عبارتند از :

چکاپ جسمی کودکان

سلامت ذهنی و روانی کودکان بررسی شود . (مانند اختلالات زبانی در کودکان)

بررسی میزان رشد کودکان

واکسیناسیون

تغذیه در نوزادان و کودکان

ارزیابی طبیعی بودن رفتارها و مهارت هایی که کودک کسب کرده است .

تشخیص بیماری های ارثی و یا مشکلات مربوط به سلامت کودکان .

شاخه های تخصصی در زمینه اطفال

شاخه پزشکی خود شاخه های مختلفی دارد که هر کدام به زیر بخش های مجزا تقسیم می شود . در مورد تخصص کودکان نیز به همین صورت است . در ادامه به توضیح بخشی از آن می پردازیم .

• بیماری خون اطفال
  • بیماری گوارش کودکان
  • بیماری قلبی کودکان
  • بیماری کلیه و مجاری ادراری کودکان
  • بیماری عفونی در کودکان
  • بیماری ایمونولوژی و آلرژی که امروزه در بین کودکان بسیار شایع شده است .
  • بیماری روماتولوژی کودکان
  • بیماری غدد و متابولیسم در کودکان
  • بیماری ریه کودکان

بیماری مغز و اعصاب کودکان که شامل صرع ، انواع تشنج ها ، اوتیسم و … می باشد .

خدمات دکتر علی فرجی

دکتر علی فرجی با داشتن تخصص کودکان و نوزادان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، در زمینه های علمی و پژوهشی بیماری کودکان و توانبخشی در آن ها ، فعالیت نموده اند . همچنین در زمینه اختلالات رشدی و رفتاری کودکان گام های مفیدی برداشته اند که برای اطلاعات بیشتر از تجربه های ایشان می توانید به قسمت درباره دکتر علی فرجی مراجعه نمایید .