لوزه سوم در کودکان

لوزه ها و آدنوئید های بزرگ در کودکان ممکن است  به دلیل عفونت ها ایجاد شوند ، در مواردی نیز ممکن است  کودک به طور طبیعی لوزه سوم داشته باشد .

پیشرفت لوزه سوم می تواند علائمی مثل :

• دشواری تنفس یا بلع
  • گلودرد
  • گاهی اوقات عفونت گوش
  •  سینوس
  • و آپنه خواب را ایجاد کند.

تشخیص لوزه سوم در کودکان  ،باید توسط متخصص اطفال صورت گیرد، متاسفانه برخی از والدین ،بی اشتهایی در کوئک ، عفونت های مکرر گوش  و یا سرماخوردگی های پی در پی در کودک  را دلیل بر وجود لوزه سوم می دانند. درمان و تشخیص لوزه سوم در کودکان باسد توسط متخصص اطفال و با بررسی ها و معاینات لازم انجام شود تا بهترین راه کار درمانی  برای کودک انتخاب شود .

لوزه-سوم-در-کودکان

لوزه ها  در دو قسمت از بافت لنفاوی در هر دو طرف گلو قرار دارد .آدنوئید ها مجموعه ای از بافت های لنفاوی هستند که ممکن است در کمک به عفونت بدن مبارزه کنند. آنها باکتری ها و ویروس ها را از طریق گلو به دام می اندازند و آنتی بادی تولید می کنند. لوزه ها و آدنوئید ها در کودکان 2 تا 6 ساله بزرگتر  می باشد .

درمان بزرگی لوزه سوم

در مرحله اول بعد  از بررسی های لازم دکتر فرجی متخصص اطفال وجود لوزه سوم را تشخیص می دهند ،با توجه به بزرگی  و شدت عارضه راه کار درمانی انتخاب می شود . در مواردی که تشخیص به موقع صورت گرفته باشد و مدت زمان طولانی از وجود لوزه سوم نگذشته باشد ،می توان با کمک تجویزات متخصص اطفال و درمان دارویی از پیشرفت  جلوگیری کنیم .

اما در مواردی که لوزه سوم به حد قابل توجهی پیشرفت کرده باشد ،به طوریکه سبب بروز مشکلات تنفسی در کودک گردد ،درمان با کمک جراحی  برای از بین بردن لوزه سوم به والدین پیشنهاد می گردد .

درمان لوزه سوم بدون جراحی

از آنجای که ممکن است کودکان در درمان با استفاده از جراحی دچار استرس شوند ،راهکار درمانی دیگر نیز وجود دارد که درمان لوزه سوم در کودکان  را بدون خونریزی و با حداقل عوارض انجام داد . استفاده از امواج رادیوفرکانس  روشی است که بدون بیهوش کردن کودکان  و خونریزی برای درمان لوزه سوم کاربرد دارد .

برخی مطالب  مفید در سایت

رفلاکس در نوزادان