دیسترس تنفسی در کودکان

عوارض دیسترس تنفسی نوزاد چیست ؟ دیسترس تنفسی در نوزاد چه علائمی دارد ؟ آیا شما هم با این بیماری آشنایی ندارید ؟دیسترس تنفسی در کودکان معمولا به دلیل بیماری های مربوط به قسمت های بالایی و یا پایینی مجاری تنفسی رخ می دهد . دکتر علی فرجی بهترین متخصص اطفال در شمال تهران در ادامه به بررسی این موضوع می پردارند .

علائم دیسترس تنفسی در کودکان

انسداد  قسمت های بالایی مجاری تنفسی  به طور معمول با کمک این علائم تشخیص داده می شود :

صدای بلندی که بدون نیاز به گوشی پزشکی شنیده می شود و بیشتر  در دم وجود دارد ، اما در  بازدم هم شنیده می شود .

گرفتگی ریه توسط جسم خارجی  در گروه سنی یک تا سه سال اتفاق می افتد، متخصص اطفال سابقه کودک و خانواده را  در این مورد باید مورد بررسی قرار دهد .  لازم است تا از کودک تصویر برداری شود تا جسم خارجی و وجود هر گونه تورم  تشخیص داده شود .

دیسترس تنفسی در کودکان

یکی از دلایل انسداد مجاری تنفسی خروسک است . بیمار مبتلا به خروسک دچار صدای گوش خراش است و سرفه های شبیه به پارس سگ  دارد .

تراگریدر باکتریایی یک نوع  خروسک نادر ، اما مزمن است . انسداد قسمت های پایینی مجاری تنفسی شامل  علائم زیر می باشد:

• بازدم طولانی
  • خس خس سینه
  • استفاده از عضلات جانبی

مهم ترین علت این عارضه در کودکان 2 سال ابتلا به آسم ویروسی است ، در این موارد متخصص اطفال برای کودک اسپری تنفسی تجویز می کند ، تا این علایم برطرف شود . با این حال استفاده از کورتیزو استروئید ها برای درمان التهاب مجاری تنفسی ضروری است .

التهاب نایژک ها به دلیل عفونت ویروسی رخ می دهد  و در نوزادان کمتر از 12 ماه دیده می شود ، باید گفت علائم این بیماری بسیار شبیه به آسم در کودکان  است .

در صورت مشکلات تغذیه ای شدید ، از هیدراسیون داخل وریدی، در  صورت اشباع اکسیژن کمتر  از 90 درصد ، از مکمل اکسیژن  و در صورت امکان  مشکلات تنفسی ، از تهویه کمی استفاده می شود .

دکتر فرجی متخصص اطفال از تخصص و تجربه کافی بر خوردار هستند . شما می توانید برای تماس با دکتر فرجی بهترین متخصص اطفال با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :

ذات الریه در کودکان

ذات الریه در کودکان  معمولا بعد از ایجاد عفونت در قسمت های بالایی مجاری تنفسی  اتفاق می افتد ، در این مورد  تنفس کودک صدا دار و سریع است . برای تشخیص این بیماری  لازم است تا از تصویر برداری ریه استفاده شود و متخصص اطفال آنتی بیوتیک مخصوص برای درمان این بیماری را  تشخیص می دهد .

خلاصه مطلب

در آخر می توان گفت ، دیسترس تنفسی در کودکان ، در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند سبب بروز علائم بسیار شدید شود. در صورت مشاهده هر گونه علائم مربوط به مشکلا تنفسی حتما با متخصص اطفال مشورت کنید تا اقدامات درمان لحاظ شود .

با تشکر مدیریت سایت دکتر علی فرجی متخصص اطفال در شمال تهران