درمان فوری یبوست کودکان

هر گونه اختلال در دستگاه گوارش کودکان می تواند ناراحت کننده باشد،گاهی کودک دچار اسهال شدید می شود و برعکس، گاهی هم یبوست . هر دو این موارد می تواند کودک دلبند شما را ناراحت کند . برخی والدین در زمان مراجعه به متخصص اطفال درخواست دارند که پزشک یک درمان فوری برای یبوست کودک تجویز کند . می توان گفت دلیل اصلی ایجاد یبوست تغذیه نامناسب است . دکتر فرجی در ادامه موثر ترین راهکار درمان اختلالات گوارشی کودکان را بیان می کنند .

درمان فوری یبوست کودکان

کودکانی که هنوز شیر مادر مصرف می کنند ، اگر به مدت یک روز دفع اجابت نکنند ،مسئله ای نبوده و بیماری محسوب نمی شود . اگر بیش از این مدت کودک از دفع اجابت باز ماند و دچار ناراحتی شکم و درد های آن شود ، باید به او چیز های معینی خورانده شود . غالبا برای اینکه معده و روده کودک آمادگی لازم را برای دفع زاید های غذایی پیدا می کند ،به طور سبک کلاسیک و قدیمی به آن ها روغن بادام آمیخته به خاک شیر در مقداری آب جوشیده می دهند ،در رابطه با یبوست نوزادانی که می توانند از راه دهان، به طور طبیعی غذا بخورند ،از سوپ و آش های سبزیجات استفاده کنید . خوراندن آبمیوه نیز در کودکان می تواند در رفع یبوست کمک کند .
یکی دیگر از علائم یبوست عادت کردن است . زیرا اگر کودکی به طور منظم و چندین بار در روز نیاز به توالت داشته باشد ، در صورت بروز تاخیر و گذاشتن فاصله از زمان دفع اجابت ،کودک به یبوست دچار می شود .

دکتر فرجی متخصص اطفال از تخصص و تجربه کافی بر خوردار هستند . شما می توانید برای تماس با دکتر فرجی بهترین متخصص اطفال با شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید :

دلیل ابتلا به یبوست

دلیل یبوست در نوزادان تازه تولد یافته ، شاید از روده بزرگ و طویل باشد . اگر در کودکان تازه متولد شده راه های درمان یبوست ساده و خانگی مثمر ثمر نباشد ، باید کودک را به متخصص اطفال نشان داد . اگر پس از زایمان و تولد ، هیچ نشانه ای از دفع اجابت در نوزاد مشاهده نگردد باید پذیرفت که اختلالی در مجرای دفع اجابت پدید آمده است . البته این نوع ناراحتی خیلی نادر و سالانه یک مورد نیز به چشم نمی خورد .
همانطور که قبلا هم گفته شده بود ،دلیل بسیاری از یبوست ها یا عادات کودکان است و یا غلط بودن شیوه غذایی آن ها . لذا برای درمان چنین مشکلی لازم است که موارد زیر را در نظر داشت :
در کودکان که دچار یبوست شده اند ، می توانید از دارو های مسهل و ملین استفاده کرد . البته یاد آوری می شود که استفاده مداوم از این دارو ها نیز تاثیرات جانبی دارد و کودک به آن ها عادت کرده و در شرایط عادی و طبیعی نیز نیاز به دفع را در خود احساس نمی کند . برای اینکه از شیوه غذایی درصدد حل این مشکل بر آیید از آرد برنج ،کاکائو و دوغ استفاده کنید . مصرف زیاد آب ،خوردن سبزیجات و میوه بهترین راه درمان یبوست می باشد و پاکسازی مسیر دفع اجابت است . اگر کودکان بزرگتر نیز دچار چنین عارضه ای هستند به یک لیوان شیر آن ها یک قاشق چایخوری روغن زیتون بی افزایید .
شما می توانید برای اطلاع از برنامه غذایی کودک و درمان یبوست شیر خواران و کودکان بزرگتر با دکتر فرجی بهترین متخصص اطفال در شمال تهران مشورت کنید .

گلو درد درکودکان

برخی مطالب  مفید در سایت دکتر فرجی متخصص اطفال خوب در شمال تهران