درمان خس خس سینه در کودکان

خس خس سینه نوزاد  نشانه چیست؟ آیا درمان های گیاهی برای خس خس سینه می تواند کارآمد باشند؟ بهترین راهکار درمان برای خس خس سینه چیست؟ تعداد زیادی از شیر خواران ، متاسفانه به خس خس سینه مبتلا می شوند و این  علامت خانواده ها را نگران می کند و به دنبال علت  این  اختلال  هستند و از تشخیص های جدی همچون آسم کودکان و  بیماری های جدی تر نگران هستند .اگر نوزاد شما هم  به خس خس سینه مبتلا شده است،  توصیه می کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید .  دکتر علی فرجی متخصص اطفال در شمال تهران هستند که به بررسی این موضوع می پردازند .

دلایل خس خس سینه

علت خس خس سینه در دوران شیر خوارگی خیلی متنوع  می باشد . شایع ترین آن ها بروز عفونت های ویروسی است که  بیشتر در فصل سرما خیلی شایع می باشد . علاوه بر آن خیلی  موارد دیگری هم می تواند  سبب بروز خس خس سینه شود .  به عنوان مثال یک  علامت خیلی شایع  در شیر خوارانی که  به ریفلاکس گوارشی مبتلا هستند  و  به دلیل مشکلات فیزیولوژیک  مقداری اسید معده در دستگاه گوارش  پس می زند ، خس خس سینه در این گروه از  شیر خواران شایع است  .نوزادانی که  به دنبال شیر خوردن مقداری  شیر پس می زند ، سبب تحریک راه های هوایی می شود و در آخر سبب بروز خس خس سینه می شود .

درمان خس خس سینه در کودکان

بیماری های قلبی و بروز خس خس سینه

از موارد دیگری که در شیر خواران  می تواند عامل ایجاد خس خس سینه شود  ، بیماری های قلبی در کودکان است  خصوصا مواردی که  خیلی شدید  نیست و  تشخیص داده نمی شود  تا  زمانی که به دلیل  خس خس کردن  سینه به متخصص اطفال مراجعه می کنند  و  تشخیص  پزشک  بروز بیماری های قلبی در کودکان باشد که به مرور زمان سبب بروز  خس خس سینه شده است .

آیا برای کودکان  زیر یک سال تشخیص مناسب برای  آسم و آلرژی وجود دارد ؟

باید  گفت معمولا این دسته از بیماری ها در این سن  بررسی نمی شوند ، مگر در موارد خیلی جدی و حاد  که نیاز به بررسی های بیشتر باشد .  پس توصیه ما به شما این است که خانواده ها  نگران نباشند ،  همیشه بیماری های خطرناک و جدی تر  نمی تواند عامل بروز خس خس سینه کودکان باشد ،  دکتر علی فرجی با تشخیص درست  و  تجویز های  مناسب بهترین راه کار درمان را  توصیه می کنند .

درمان خس خس سینه

در مان خس خس سینه  متناسب با  علت اصلی بروز آن انتخاب می شود بعد از تشخیص علت اصلی بروز خس خس سینه ، متخصص کودکان می تواند متناسب با آن راهکار درمانی توصیه کند .

خلاصه مطلب

در آخر می توانیم به عنوان خلاصه ای از مطالب بیان کنیم، از همان سنین  نوزادی  چکاپ های دوره ای و منظم نزد یک متخصص اطفال  با تجربه داشته باشید تا در صورت بروز هر گونه  بیماری های  خطرناک در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود .  تشخیص در مراحلا ابتدایی می تواند روند درمان تسریع ببخشد .

17 − هشت =